måndag 27 september 2010

Nu är det något som är fel!!

Sent på lördag kvällen när matte och jag sov som bäst, ringde telefonen. Matte muttrar - ja vi kommer!
Igår morse började hon packa en massa saker och mitt täcke och min stamtavla och visselpipa och en duva!? Kan tyckas konstigt för en som inte vet, ATT NU är det jaktprov på gång. Vi var reserver till Allingsås och hade kommit med.
Nu är ju matte fortfarande lite trött och gnällig men så starta det skulle hon. Husse var med för i uti fall att...
Och efter uppvärmning och prat och test av marker och kaffe och mera prat så insåg matte att hon inte orkade gå ner till provplatsen, så husse och jag skulle göra detta... Min matte låter aldrig husse träna mig för han gör fel hela tiden säger hon, så nu blir det konstigt, är hon sjuk eller?
Ja inte vet jag om husse vet hur man gör så nu fick jag ha full koll och hålla koll på när det är min tur å så, husse pratar för mycket med alla hela tiden ( säger matte)... men det var inte min tur, knallade gjorde jag två gånger, bara för att husse skulle hålla kollen lite bättre tyckte jag, tyckte inte han :( annars gjorde jag ett kanon jobb om jag får säga det själv, matte vet inte för hon och Ellen fikade vid bilen... Husse och domaren tyckte jag skulle tagit vatten markeringen i stället för dirigerings viltet men vaddå petitesser kan väl inte jag veta och med vatten i örat så hör jag inte när han blåser i pipan.
Ja en 0a blev det och matte är fortfarande sjuk så om vi kommer till start på onsdag det får vi se, annars väntar vi till våren säger matte och det går bra för min del.
Nu vilar vi, min matte och jag.
Tish!

1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen att du piggar på dig snart!
    F-n va trist att inte orka köra när du väl kommit med :(

    SvaraRadera