tisdag 7 september 2010

Inspirationsträffen.

Så har den nu varit, en av årets roligaste helger. Inspirationshelgen, två dagar med intensivt hunderi.. Så himla roligt att träffas både "gamla och nya" extra kul att så många av Ellens småvalpar var med och lite tråkigt att bara en ur förra kullen kom.2050_1231traffen100001
Vi startade på lördagen med massage och stretching Lina som har Finn, pappa till Ellens första kull kom och visade och pratade. Hon jobbar som sjukgymnast på hund vid blåstjärnan i Göteborg. Vi fick lära oss massera och försiktig stretching. Tish tyckte det var super läskigt men Ellen bara njöt!! Hon älskar när man pillar med henne.2050_1231traffen100002
Sen var det roliga lekar... En tradition vi har!
2050_1231traffen100005Gissa vem som vann!! Den enda som inte var från kenneln... Finn och Lina, suck!  Grattis till er =)
Vi avslutade dagen med god mat och för min del ett glas vin sen var jag trött, det blir liite intensivt.
Söndagen var vikt för lydnadsträning med Malin och av någon anledning så har jag inte ett enda kort från den dagen.
Tish och jag fick visa lydnadsklass 1 momenten och nu gick han kanon bra, typiskt! Sen tränades det allmänlydnad hela dan..
Oj vad vi var trötta igår kväll, det blev tidigt i säng.
Idag fick jag mail från ett prov jag anmält till..20e reserv! suck, ingen start nu heller så jag hoppas hoppas det går bra på söndag. Det hade varit kul med pris i öppenklass nu i höst!
Helena.

3 kommentarer:

  1. Synd att jag missade lördagen :(
    Men jag vet varför du inte hade några kort från söndagen.. du satt & fikade hela tiden ;)

    SvaraRadera
  2. Eller kanske så tränade jag så intensivt att jag inte hann med :)) man vet aldrig med mig.....

    SvaraRadera
  3. Kan ha varit så oxå :)

    SvaraRadera