måndag 13 september 2010

Det gick riktigt bra!

På provet igår. Det var ett trevligt prov, inga konstigheter och inget vattenarbete, blev mycket förvånad. Hamnade som andra hund i första par och visste inte hur provet var upplagt. Ingen genomgång först, utan pang på. Döm om min förvåning när domaren efter land dirigeringen säger att nu är prövet slut! va! inget vatten? nej det behöver det inte vara i Norge sa domaren och inget släpspår heller?
Vi gjorde ett bra jobb men Tish var inte så styrbar som jag eller domaren ville. Han stannade på signal men ville inte riktigt ta kontakt med mig..hmm, träning!
På dirigeringen låg en stor svart kanin, den ville han inte riktigt ta, så han gjorde allt för att inte se mina tecken eller gå åt rätt håll :( Snacka struts här, hade han så skulle han stuckit huvudet i sanden :) nu vände han sig med rumpan mot i stället. Kaninen kom in efter mycket om och men.. men droppades vid mina fötter.
En 3a blev slut resultatet och jag är inte missnöjd, utan nu ska vi träna... positiva signaler och KANIN!
Höstens mål med pris i öppen klass är nått, nu strävar vi vidare.
Helena.

3 kommentarer:

  1. Grattis! va skönt när målet är nått

    Ha en skön vecka
    kram wivi

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Haha. jag kan se honom framför mig.. "neee, den tar jag inte, vänder jag rätt ända till så behöver jag inte se matte".
    Gott att målet är uppnått efter första provet :)

    Malin

    SvaraRadera
  3. Det är bara att ladda om men nu har du STARTAT, bra jobbat:) kramar

    SvaraRadera