lördag 24 april 2010

Working-test!

Så har vi nu gjort det! Startat i mästarklass på working-test. Eftersom vi har en nkl 1a  på B-prov så får vi inte starta i nybörjar klass längre utan måste starta bland de "stora".... Inget vi är färdiga för än men men, det gick faktiskt riktigt bra. Jag är jätte nöjd med Tishens arbete idag. Vi nollade ingen station men fick heller inga höjdar poäng.

Vi började på en station med en minnes markering som låg på stranden...så fick vi vända om för att hämta in två dummis som låg i skogskanten som ett litet sök fast dom låg bredvid varandra efter det så skulle markeringen in. Tish tog genast chansen till bad! han sprang alldeles för långt och ut i vattnet, jag såg inte men hörde hur han plaskade ;) markeringen tog han på tillbaka vägen.

Nästa station var en walk up i par, där märks det att jag oftast tränar själv! Tish drog på par kamratens markering..men jag fick in honom igen.  Sen tog han efter lite bök in sitt linjetag fast han ville gärna ta sin markering först men det fick han inte. Svårt eftersom det var trångt och nära till andra dummis men vi löste det, behövs bättre lydnad och signaler sa domaren! Jag är nöjd eftersom han till slut löste uppgiften, många poäng rök när han drog på den andras dummy.

Sen var det ett sök som han löste bra tog in tre av sju, men var klart störd av att det var nära till nästa stations hundstopp, där det stod många och väntade.

Avslutade med en dubbelmarkering och ett linjetag. Där märktes det att han är orutinerad, hjärnan var slut. Han såg markeringarna men hade stora problem att lösa det. Tog dock linjetaget mycket bra.

Ingen final och det är jag glad över, vi var super trötta bägge två!!

Men vi fick poäng på allt och jag är nöjd med hur han arbetade. Så nu ska han bara visa att han är vacker också, men det gör vi i morgon!

Ha det bra, Helena.

 

1 kommentar:

  1. Låter härligt, trots att jag inte förstår nåt av dessa ord (Bim o sånt...) men jag hoppas att jag ska lära mig det, det finns så mycket att lära, men det ska bli så kul! Spana gärna in nya bilder på Wilma. Kul att ha en "flat-vän" att prata med då o då här...

    Kram/Mira

    SvaraRadera