måndag 5 april 2010

Parning!

Så var det nu äntligen dags, Ellen är i höglöp, hoppas vi. Så jag har varit och lämnat henne hos Lars, så nu är de på väg till Kvibille, där hennes tilltänkta bor.

Han heter Miss Mallorys Love Affair.facit_granna05

En riktig snygging men framför allt en kille som är arbetad. För mig är det viktigt, lika viktigt som att de ser bra ut.

Hon ska paras i kväll och på onsdag, tror jag, sen är det bara att vänta å vänta. Dessa 63 dygn är jätte långa...Jag hoppas det blir många valpköpare som är intresserade av att på något sätt arbeta med sin hund.

Det blev inte så himla mycket träning denna helg som jag hade planerat, vädret var så fint och trädgården behövde rensas. Lite fick vi till i alla fall. Tish har fått fortsatt linjetags träning med sikte på att bli trygg med tecken, signaler och få mod att gå långt. Så jag har gjort samma övningar både i lördags och idag.  Går förvånansvärt bra med tanke på att Ellen är i höglöp, när han arbetar har han förmåga att fokusera totalt på arbete, vi kan träna dom tillsammans nästan hela tiden. Blir inte "pinkig" heller, det är full fart och totalt fokus på dummisarna.

I morgon är det jobb igen men med ljusa kvällar så ska vi nog få till träningen, har anmält till frk/västras flatshow i slutet av april så nu får vi ligga i. Måste starta i mästarklass nu och det blir svårt men nån ska ju komma sist också.

Helena.

2 kommentarer:

  1. Hej på dig! Håller tummarna för Ellen, o så att dagarna går fort sen! :-)

    Vi har idag varit o valt ut vår lilla guldklimp Wilma. Jag har lagt ut bilder på min blogg nu. Gå in o kika.

    Ha en skön vecka! Kram/Mira

    SvaraRadera
  2. Då får vi hoppas på valpar då!! men är det inte jobbigt att ha henne iväg likaså när hon valpar?? jag skulle bli hel hispig!!

    Ha det bra i vår solen!!

    SvaraRadera