söndag 17 januari 2010

Vilka är vi då?

2009_07310907310023

Noël, eller som jag heter i stamtavlan, Berenas Black Diamond.
Jag är lillmattes hund. När hon var yngre för några år sedan, ville hon bli polis, sa hon! En sån där hundpolis? Då skulle hon gå på hundsportsgymnasium i Forshaga, trodde dom , matte och husse!! Haha, Inte gjorde hon det inte..men i alla fall så skulle hon få egen hund tyckte stormatte och ringde våran Lars. Han brukar han nån hund så där som han inte behöver som vi kan låna.. Å då kom jag!!  Jag är född i Norge men min pappa Viktor bor hos Lars och jag är en parningsvalp? är jag inte för jag är stor nu men i alla fall så kom jag.. Nu har hon ju ändrat sig min matte å ska inte bli nån polis, hon ska bli, marinbiolog!? vet inte vad det är men dom pillar i nåt akvarium och ojar sig över små fiskar som ska ha barn, eller nåt!!?
Men när jag blir lite större, fast jag är stor, lång är jag säger alla men det är bra, för då ser jag över kanten... då i alla fall ska jag få valpar hos Lars för dom säger att jag är på foder, här?? Nu får jag inte säga mer för då blir det för mycket!
Hej från mej..

2009_07310907310024

Det är jag som är Tish och mattes prins!!
I stamtavlan heter jag, Inspirations Son Of a Carpenter, fast min pappa är inte snickare! Jag har samma pappa som fjant, Noël! jag är en lagom stor man i min bästa ålder..så det så!  Det bästa jag vet är att apportera och ligga hos matte i soffan, fast inte samtidigt. Först så tränar vi sen vilar vi. Lydnads träning är inte så kul, för då måste jag bara göra som hon säger. Fast matte börjar mumla nåt om start i lydnadsklass...tror hon ja! Det ska vi se! Jag ska starta på jaktprov för det är kuligast, där kan jag springa och springa som vinden, det är jag bra på, jätte fort!!  Så hittar jag nåt med fjädrar eller päls som jag slänger in till henne å sen springer jag igen, avlämningar måste vi träna säger hon..helt onödigt, hon kan plocka själv så springer jag..
Hej från mej..

2009_07310907310025

Ellen heter jag, eller, Inspirations I am on my way, å det är jag! på väg alltså. Alltid någonstans inte alltid åt det håll som husse vill. Jag är husses hund, fast egentligen är jag Lars hund. Jag har haft en kull med valpar förra året och ska få min sista kull nu i vår. Mina valpar är dom bästa, jag helt bara älskar dom! Bästa mamman är jag!
När jag inte har valpar så tränar jag, allt! Jag gillar allt som vi gör, viltspår, även om matte inte alltid vet vad jag spårar..hihi, det finns så många smaskiga lukter. Lydnad är kul men jag vill helst vara med husse eller matte, så jag står inte kvar, eller ligger...jag kommer lite sakta så dom inte märker..men kul har vi! Jaktprov är bäst, husse och jag! Även om jag tycker husse är lite jobbig, jag vet själv var dom är och han blåser å blåser!! Bästa provet var när pipan sprack!!...tyckte inte han.
Ja nu vet ni lite om oss, husse heter Micke och matte heter Helena, det är dom som kör bilen när vi ska på äventyr.
Ha det bäst tycker vi..

2 kommentarer:

  1. Jg er helt enig med Ellen om at hennes valpar er dom besta!!!!! Noskram från hennes dotter Nora :)

    SvaraRadera