måndag 18 augusti 2014

Tishen har ordet!

021 (425x640)

Nu får det var slut gullat här!

Nu är det dags att matten låter mig berätta hur det är på riktigt här hos oss…

Ja vi har en liten brun sak här.. bara det att han är brun! vad är det för färg.. man ska vara svart.. Jag är svart, Ellen var svart, Noël var svart.. är det något fel på det?? Svarta hundar är snygga säger matten och så är det!

Liten och ynklig är han också, vinglig på benen och ramlar hela tiden, lyftas hit och bäras dit… helt onödigt!

Han har absolut ingen respekt för mitt och ditt! Bara går rätt fram och tar alla mina saker, ja inte bara mina saker, alla saker tar han.. han ruskar i mina kaniner så de går sönder snart men inte bryr han sig om det, tuggar på allt gör han och vet ni vad..?

Igår när jag låg i soffan och sov min skönhetssömn, då tuggade han på min svans!! Matten blev jätte arg och sa till men inte brydde han sig om det.. men då fick han inte vara i soffan mer sa matten!

Inte fattar han att man behöver sova på morgonen heller.. jag och min matte vi gillar att sova och sen ligga i sängen och ta det lugnt en stund innan vi gör för mycket. Fattar han det då? Nej det gör han inte, sätter igång innan f-n är lös säger matten och jag håller med, skutta runt så där innan klockan ens är 7! Alltså, jag gillar att gå till skogen, det gör jag men inte så tidigt på morgonen men vi måste säger matten för annars driver han oss till vansinne!

Mitt och ditt ja… min mat, den försöker han äta men sin egen den vill han inte ha och vem orkar ha en sån där liten skutta runt i maten? Inte jag… men där sa matten STOP! Inte röra Tishens mat… så nu vågar han inte men stirrar gör han, bara sitter där på golvet och glor när jag äter.. ingen fostran alls har han!

Men enligt matten ska han bli stor snart och då blir han en riktig hund!

Och det tror jag när jag ser det.. för han är ju brun!!

1 kommentar: