torsdag 21 augusti 2014

Nu blev det konstigt!

022 (425x640)023 (425x640)

När det slutade regna sa matten att vi behövde rasa av oss lite energi, så vi skulle gå till skogen. Då får vi ha koppel och gå fint över vägen, sen kommer vi till en stig som går upp för en backe, där brukar vi få springa lösa..

Det går fort för Tishen springer som vinden upp för backen för att kissa på sitt favorit träd, sen brukar vi bajja och då står vi bredvid uppe på kullen!

Men idag var det konstigt…

Våran stig var full med vatten som rann super snabbt och Tishen sprang så det plaskade..

Matten hade ingen kamera med sig då och det fick vi minsann höra, som hon gnällde.. åhh vilka bra bilder och ljuset och… jaja. Det var vatten absolut överallt, pölar och bäckar och.. ja matten sa jag var som en blöt bomullstuss när vi kom hem, nu vet jag inte vad det är men hon blev inte glad när jag grävde lite i den mjuka jorden… hon har ingen förståelse för känslan av mjuk blöt jord under tassarna..

I alla fall så fick jag gå en tur till med matten i vattnet, då hade hon kameran med sig. Inte för att det var så kul nu  men lite fick jag väl ställa upp..

025 (425x640)026 (425x640)

035 (640x425)

038 (640x425)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar