torsdag 10 januari 2019

Äntligen..





I ett år nu har jag väntat på Millas löp... Japp hon löpte i januari förra året, startade på nyår. 

Sen har vi väntat och tänkt att, nej inte till midsommar då vi var i husvagnen på camping i Dalsland med vänner men inget löp kom. 

Sen var det semesterveckan i Sälen, löptik i hyrd lägenhet med en hane också men inget löp kom. 

Då började jag oroa mig inför flatmästerskapet, bara hon inte löper då på camping i husvagn med mängder av andra hundar... men inget löp kom. 

Efter det började jag bli lite orolig. Jag har alltid haft tikar som löpt två gånger/året som klockor, varför löper inte Milla? Hon behöver löpen för att mogna. Jag lät henne träffa så många löptikar jag kunde, umgås, som på bilderna med andra tikar för att dra igång henne...

Men inget löp kom under hösten. Men hon kanske är en sån som bara löper 1gg/år, var det någon som sa och, ja hon är nog det för igår hittade jag första bloddroppen och idag så jag en till så nu äntligen löper hon. 

Och om ca 2 veckor kommer jag att förbanna löpet, för då kommer Ville att sjunga sina vackra sånger för henne ;) och kanske är hon en tik som löper en gång om året och det vore väldigt praktiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar