lördag 12 januari 2019

Den kameran... suck...

 Ville är med husse och jagar och jag får var hemma med matten..

 Frost ute och dimma, då borde man ligga i soffan och sova men inte våran matte. Nej då ska man ut med kameran. Blir så fina bilder då...

 När det är dimma så blir det alldeles tyst, då måste man hålla koll så ingen skummis smyger sig på. Jag har sten koll, hör allt och ser allt säger matten. Ville hör aldrig något, inte ser han häller.. Han lever nämligen i dofternas värld säger matten å då är det extra viktigt tycker jag, ja att jag har koll. För när matten jobbar med kameran då har hon noll koll, så då får jag skälla på folk som går på vägen och så.. Matten hoppar högt och svär men jag har koll...

 Sen blir hon så där jobbig, när jag måste sitta stilla och pooosera, skittråkigt om ni frågar mig. Kallt om rumpan också...


 Kolla min tunga, den är hur lång som helst och jag kan slicka bort snoret ur nosen... äckligt säger matten, jag tycker det är bra men vad vet väl hon..

Ok, en fin bild kan hon få men sen räcker det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar