tisdag 16 september 2014

Trut…

004 (640x425)

Vis av skadan med Tishen, så får Ville vänja sig vid olika sorters vilt vid tidig ålder.

Tishen kom till oss när han var 7 månader och hade då inte arbetat alls och jag gick ut för hårt.. Ja jag skäms lite över det och det finns en mängd olika förklaringar som jag inte går in på nu. Detta har gjort att han är inte osäker men obekväm med viltet, han tar det mesta men med en liten stress, han vet vad jag vill men är inte riktigt säker själv, vilket gör honom lite stressad. Inte så att han tuggar eller knäcker men jag kan se det på honom..

Ville är helt spontan men med ett visst mått av ägande, denna fågel är min, bara min… därför får han ha koppel.

005 (640x425)

007 (640x425)

Han har nu testat, Mås, And och igår Trut och så kanindummies….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar