onsdag 27 december 2023

Mini människa..

 

Förra veckan hände något spännande annorlunda här. 

Hussematte for iväg utan oss och kom hem med en minimänniska. 

Ja vi har träffat den förut, den var här förra julen men då var den väldigt mini så vi fick bara titta på den, Tick träffade den i somras också men då var de i ett annat land. Tick har varit i Frankrike två gånger detta år men inte Ville, han gillar inte att åka bil så han får vara hemma, det är långt att åka bil till Frankrike. Men nu kom de med flygplan ja minimänniskans mamma vår "storasyster" var också med. 

Nu var hon lite större och oj så kul sa Tick, mest i vägen och konstig sa Ville som surade för de tog hans plats i soffan. 

Den pussar mig på nosen och säger hej varje morgon sa Tick, sen lekte vi med alla hennes saker och hon lät jätte högt när jag tog hennes mjuka saker sa Tick.. 

Vi är inte så vana vid så små människor, barn kallas de säger matte men jag gillar henne sa Tick hon hade mjuka händer och jag fick många pussar sen tappade hon mat på golvet och jo det var ju ok sa Ville men hon gör ljud och tar plats och ändrar i rutinerna sa Ville, sur gubbe sa Tick.. 

Nu har hon åkt hem och jag saknar henne, det luktar fortfarande lite mysigt i sakerna men det är inte lika roligt att hämta dom när ingen tjoar sa Tick, skönt sa Ville och tar sin plats i soffan igen... 

Jag gillar minimänniskor sa Tick, inte jag sa Ville.. suck..sa Tick..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar