lördag 19 juni 2021

Vi har snyggat oss..

 Inga utställningar än men man kan anmäla till  en exteriör bedömning och det har vi varit på. NÄKK hade en bedömning i torsdags med domare Lisbeth Liljekvist. Jag hade anmält Milla och Tick, Ville behöver det inte nu så han fick bara följa med och komma ut lite.


Milla har vuxit i sin kropp och utvecklats fint i det sista tycker jag och det tyckte domaren också.

Excellent med ck och en super fin kritik. Lite höga frambensrörelser vilket enligt domaren beror på att jag tränat med godis... men nej det har jag inte. Jag har däremot en hund som var överlycklig och super pigg, . Milla bara exploderade av glädje när hon äntligen fick visa upp sig.

Ville ha en bedömning på Tick för att se hur han utvecklas. Han är nu 17 månader och i mitt tycke kommer han sig fint. Detta bekräftades av domaren, han fick excellent med en fin kritik. Önskas lite mer förbröst och det är inget konstigt då han är ung än, lite lösa armbågar vilket också kommer att växa till sig men annars bara fint så jag är nöjd.

Jag är också väldigt nöjd med hur Tick skötte sig i bedömningen med tanke på att han är en "coronavalp". Vi hämtade honom just när coronan bröt ut som värst och allt stängde ner. Han har inte varit ute på något speciellt men jag har varit nog med socialträning. Tagit med honom ut på stan och i samhället när tillfälle getts men i en utställnings situation har han aldrig varit så visst fick domaren en extra puss men hon fick gå igenom honom och han både sprang och stod snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar