söndag 9 december 2018

Fotomodell i regnet..

 Så var det dags igen. Denna gången skulle vi ta bilder där jag bär på vilt. Att inte matten har miljoner såna bilder i sin dator är väl lite konstigt med tanke på att hon alltid har kameran med på jaktproven. Men nu skulle det vara skarpa bilder med bara mig och anden, ingen husse med, ingen domare med i bilden, rätt ljus och vinkel..

 Nu när det är vinter och matten jobbar hela dagarna har vi bara helgen på oss sa hon och det var lite bråttom med bilderna. Uppfödaren ville ha dom snabbt för att göra reklambilder för  kullen. Om man påstår att det bara är mamman som gör ett tufft jobb och jag bara ska nuppa lite så ljuger dom... Hon behöver säkert inte hoppa fram och tillbaka över en stenmur med en halvtinad and i munnen (blir bättre bilder om den inte är så mjuk och slängig sa matten) en halv förmiddag i regn.

 Regn ja, när vi äntligen har tid att fota i dagsljus så regnar det, tur jag har en vattentålig kamera muttrade matten under sydvästen. Dessutom hade vi lite bråttom för hon hade en saffransdeg på jäsning... Hon gör alltid minst 5 saker samtidigt min matte.

men snäll och lydig som jag är så hoppade jag.. fram och tillbaka och fram och... höger-vänster-stop och nej det blir inte´bra.... Och nej när hon fick upp bilderna i datorn var hon inte nöjd, de är inte tillräckligt skarpa... Så vi får göra om idag för det ska bli sol idag sägs det.... Det tror jag när jag ser det raspade matten fram ur sin hesa hals.... Jaja vad gör jag inte för att få nup.... lite ;)

Ville!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar