måndag 16 april 2012

Rapport från helgen som gått…

Inga bilder finns det, kameran är fortfarande på lagning…..eller om de tappat bort den… ska ringa och efterlysa den senare…
Ja dessa utställningar! Är det inte det ena så är det, det andra… suck!
Lördagens domare hittade hos Tish ett tångbett… det var något nytt, han är nu 6år och utställd ganska så mycket men har aldrig förut haft tångbett.. suck… som tur var hade det försvunnit till söndagen Blinkar ny domare då. Däremot hade han då vuxit över länden och var något hög, man upphör aldrig att förvånas över olika bedömningar. Excellent utan ck och 3a i jaktklassen båda dagarna. Ja för mig är han samma snygga goa kille som han alltid varit som tur är.
Ellen showade loss som vanligt, hon verkligen älskar utställningar, fäller ut öronen och frustar loss, ni skulle höra henne i ringen. Hon formligen strålar av lycka men visar sig inte så bra Blinkar kroppen ålar runt och svansen viftar som en propeller Ler
Hon har dock en ganska lång rygg som hon med ålderns rätt inte längre orkar hålla hela tiden, den svankar efter en stund, vilket gav ett vg på lördagen. Söndagen gick det bättre men även hon hade vuxit över natten, eller länden var i alla fall något för hög Blinkar  men rygglinjen var perfekt…excellent utan ck…
Båda hundarna visades av husse, min kropp orkade inte riktigt och jag tog då beslutet att avstå, det kommer så mycket surt efter om jag pressar mig, så jag valde att ta det med ro, tur vi har en duktig husse som inte bangar!
Nu blir sista turen till Forshaga på söndag sedan blir det utst pension!!
Helena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar