torsdag 31 mars 2011

Här händer det grejer….

Vi har under vintern grävt fina djupa gropar i hundgården, Noël är igenom på ett ställe… men så en dag kom mattehusse hem med släpkärran full med grus!!!
Nu har vi inga fina gropar mer, Noël testgrävde lite igår på favvo stället och där under gruset låg… en.. stor… sten!! Våran matte är klurig hon Ledsen
Igår fick Ellen spåra, det var jätte länge sedan sist, matte ger inte upp utan det ska gå säger hon… å Ellen hon spårar å spårar så fint så… men matten sliter sitt hår och skriker.. där går inte spåret! Va sa Ellen… inte det, nej då går vi åt andra hållet då, lika glad är hon men inte matten!
Så idag blev det ett nytt spår eller två, för Noël fick ett också! Det ska gå säger matten och Ellen spårar på…..
Tish och matten har nu varit på fotbollsplanen och tränat med Malin och Ingo, han är kul, Ingo för när våran matte är med så kan han bara stirra på henne och inte lyda sin matte, bara lite sen sticker han…Kul, tycker inte Malin!
Lite lydnad, lite apportering och lite utst träning blev det och det gick bra!
Nu ska vi sova resten av dagen för det regnar hos oss.

Glöm inte: Träning på söndag kl 10.00..ring Lars och anmäl om ni kommer!

3 kommentarer:

  1. Haha.. Nä, kul tycker inte matten.. Du får snart inte vara med & träna lydnad mera :)

    Söta ellen, jag kan riktigt se henne när hon spårar på... åt fel håll.. haha

    SvaraRadera
  2. Jo jag misstänkte väl att det var så att jag snart inte får vara med men om jag har en påse på huvudet då?
    Jo Ellen är så söt när hon spårar, så glad och lycklig om det sen är rätt eller fel, det gör inget ;)

    SvaraRadera
  3. Haha.. jooo, självklart får du vara med, vi tillåmed vill ha er med :)
    Han får väl lära sig att koncentrera sig även om du är i närheten.. tänk om vi skulle råka tävla på samma gång.. å samma klass,.. å platsen..huu... ;)

    Svar till ditt inlägg i min blogg ;)

    Vadå? Denna matten har INTE bråttom… neeeeej.. här har du fått allt om bakfoten.. haha..
    Nä, jag börjar märka detta, att han inte är en schäfer & funderar lite på varför jag bytte ras.. haha.. Neej, han är go min lilla flatskalle.. men lite yr i kupan ibland :)
    mutantmonster.. jaja ;)

    SvaraRadera