måndag 7 februari 2011

Valpträff..

2011_0206valptraff-110074
Noras valpar!
2011_0206valptraff-110060
Ellens valpar!
Inte lätt ska jag säga att få med alla på bild, samtidigtSkrattar
Dom var dessutom ganska så trötta på slutet!
Vi började dagen inne i ridhuset med lite övningar för att sedan dela upp oss i två grupper. En grupp var kvar i ridhuset för utställningsträning med Lars och en grupp gick till skogen för apporterings träning med mig. Sen bytte vi så alla fick prova på allt.
Alla visade bra anlag för apportering, vissa mer än andra…Jag vet inte Vad som behövs är mer lydnad på era hundar, så träna, träna….
Roligt att se var att tikarna över lag fungerade bättre än hanarna, beror väl på ålder och utveckling…
Men vi hade en trevlig dag, i alla fall jag.
Stort tack till alla Ellenvalpar som kom, så roligt att se er.
Nästa apporteringsträning blir hos Lars på lördag kl 11.00.
Mer bilder från träffen finns i albumet överst på sidan.
Helena.

1 kommentar:

  1. Hörru! Menar du att jag behöver mer lydnad!!!
    Å vadå.. skulle tikarna vara bättre än min I!!
    Nää.. nu blir jag lite sur ;)

    SvaraRadera