söndag 2 maj 2010

Nu står det still...igen!

Ja nu är det så där igen..matte har varit i Göteborg hos sin veterinär och nu är hon trött.

Sista gången nu säger hon, sen,då ska vi göra massor men nu så måste hon vila sig. Konstiga slangar som sticker ut på sidorna och vi får inte ligga i soffan eller sängen. Tish blev riktigt irriterad en dag och slog med tassen som han gör då..inte bra, gjorde tydligen ont.

Ja skogsrundan orkar hon i alla fall, vissa dagar men hon går sakta, inte vi ,vi springer som vinden.

Vi återkommer när det händer nåt som är värt att berätta!!

Tish, Ellen och Noël..

ps Ellen har, nog bebbar i magen...kanske ;)

2 kommentarer:

  1. Hej på er! Skönt att kunna läsa en blogg som handlar om flattar, skriven av flattar ... :-) ni måste ju va experter på hur jag som matte ska få min lilla Wilma att sluta att bita så hårt på mina händer, armar och i byxbenen. Det gör ju jätteont och jag vet inte hur jag ska göra... har ni nåt tips på hur jag ska göra för att det ska bli bättre, varför gör lilla Wilma så tror ni?

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  2. Hon är van att leka ganska hårdhänt med sina syskon och mamma och förstår inte att det gör ont. Ett snabbt rusk i nackskinnet samtidigt som du morrar lite brukar göra susen, viktigt med beröm direkt efter och kanske en liten lekstund med en repbit.
    Helena.

    SvaraRadera