fredag 11 augusti 2017

Om bajspåsar!!

Varför skriver jag då om bajspåsar???? Ja det kan man undra. 

Var ute på en ploggpromenad igår, en promenad för att plocka skräp i vårt närområde.

 Plogga är det nya, jogga och plocka skräp men just nu vill inte kroppen jogga så vi promenerar men nog om det. 

Döm om min förvåning när jag i skogskanten ser en rosa påse och sen ser att den är fylld med just bajs, en bajspåse alltså i skogen!? Slängd in bakom en buske... Varför plocka upp i en plastpåse om man sen ska slänga den i naturen? Bajs i naturen förmultnar ganska snabbt, bajs i en plastpåse förmultnar inte alls, det ligger där år efter år... Helt puckat! 

Klart man ska plocka upp efter hundarna om de bajsar där det kan trampas i eller på annat sätt förorena men bajsar de på vägkanten kan man peta ner det i diket eller in i skogen eller... ja... men att plocka upp det för att det ser bra ut om någon ser dig för att sedan i smyg dumpa in påsen i en buske, det är dåligt... Plockar man upp i en påse, slänger man den sedan i en papperskorg eller soptunna, går man förbi på min väg får man gärna slänga den i min tunna i facket för brännbart!! Luktar det inte frågar folk när jag erbjuder dom detta? Jo kanske men inte mycket och tunnan står på vägkanten så lukten stör inte på något sätt, värre då med räkskal i komposten ;) Eller plast i naturen..

Så.. bajspåsar är bra men hör inte hemma i naturen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar