måndag 22 december 2014

Hjälper till och undersöker..

046 (425x640)

Han är väldigt, väldigt nyfiken den lille Ville, allt ska undersökas och gärna smakas på. Man vet direkt när han tagit något han vill undersöka ordentligt, då springer han snabbt ut i hallen och gömmer sig.

Kaninskinnen som ska bli nya dummisar har han snott ett antal gånger, trots att jag lägger dom högt…

Han stjäl mat från bänkar och bord, mitt fel kan man nog säga. Första gången han tog sig upp på köksstolen för att kolla låg där en baconmacka kvar på en tallrik, snacka om belöning Blinkar

När jag gjorde julkransen till ytterdörren var han med, bar bort ståltråden, snodde mossa osv… när jag sedan hängde den på dörren blev det jätte kul tyckte han. Om man står på bakbenen mot dörren kan man noppra bort mossan från kransen. Och hoppsan att den ramlade ned..

Julgranen som stod lutad mot ytterväggen har jag ett antal gånger räddat då han släpat ut den på gräsmattan.

Ja han är härlig den här hunden men otroligt tålamodsprövande!

1 kommentar:

  1. hi hi han er redd for at du ikke skal ha nok å gjøre fram mot jul ;)

    SvaraRadera