torsdag 16 augusti 2012

Nu vet jag!

IMGP5644 (640x425)
Blev lite irriterad över att aldrig kunna få något besked av veterinären ang Tishens ögonlysning, så jag tog kontakt med en mycket kunnig kvinna för att få hjälp.
Efter hennes förklaring förstår jag att det inte alls är något konstigt med det som står!
Han har en lindrig främre y-söms katarakt och den är ärftlig men inget hinder för avel, många hundar utvecklar detta när de blir äldre och man rekomenderar att inte para två hundar som båda har den men annars finns inga hinder.
Ja man lär så länge man lever och nu ska jag sätta mig och läsa på lite mer om detta med flattens ögonprojekt som flattklubben har.
Jag antar att alla uppfödare och tikägare vet sånt här men jag som aldrig sysslat med avel är helt novis.  ( Ellens kullar har hon haft hos uppfödaren)Vad jag nog inte förstår är varför den andra ögonveterinären på kliniken inte kunde upplysa mig om detta när jag ringde? Men det är tur det finns kunniga människor att fråga om råd!
Frid och fröjd!
Helena.

1 kommentar:

  1. Åh.. så tröttsamt att inte få svar.
    Men skönt. Nu vet du :)

    SvaraRadera