torsdag 8 december 2011

Länge sedan nu!

Ja det var ett tag sedan det skrevs något här på sidan.

Det lunkar på, Tishen är fortfarande i vila efter den muskelskada han fick. Korta koppel promenader ofta är den motion han får, vilket enligt honom själv är helt värdelöst. Har testat att träna lite lydnad för att göra något i alla fall men han blir så uppspelt att det slutar med att han blir stel och haltar. Funderar på att börjar spåra med honom för att aktivera, då är han ju kopplad till sele och lina så han inte far iväg och skuttar rut, han är en väldigt skuttig hund.. Blinkar

Ellen och Noël får aktiveringssök med bollen i skogen, tränar även konditionen bra, jag använder bollkastaren och lurar dom lite så dom får söka rejält. Ja det är ungefär vad som händer här.

Helena.

3 kommentarer:

  1. kul att höra att de finns fler som använder bollkastare jag känner mig lite fuskig men de blir så bra fart och stimulans ju !!

    ha det bra
    kram wivi

    SvaraRadera
  2. Jag använder ofta bollar i sökträningen, tycker det ger ett effektivare nosarbete, de får ligga kvar i området och söka mer noga för att hitta. Fungerar väldigt bra med kastaren eller tennisracket för markeringar, långa blir dom och är jag på åkern kan jag köra både dubbla och trippla enkelt och långt.
    Helena.

    SvaraRadera
  3. Kikar förbi för att önska er en riktigt GOD JUL!
    Kramar
    Malin & Ingo

    SvaraRadera